pondělí 6. srpna 2012

...háčkované prostírky, štrůdl a jablková nutella...


...krásné dobrý den! U nás opět sluníčko a léto. Chystáme se s dětma s kamarády na koupaliště. Tak snad počasí vydrží, hlásí nějaké hrůzy...


...mamka měla svátek, tak jsem se pokusila uháčkovat dečku a prosírky. Nikdy se mi tyto dečky nelíbily. Takové ty zdobné, pořádně naškrobené, co mívala babička na nočním stolku. Ale mamce se líbí. Malé pod hrnečky jsem se inspirovala na blogu u Lenky, větší jsem se snažila udělat podobnou. Taky jsem ji několikrát párala a stejně to není ono. No, příště budu radši háčkovat podle návodu...







...máme letní jabloň, která každým druhým rokem plodí neuvěřitelné množství jablek. Jsou chuťově dobrá, ale velmi nekvalitní. Pořád padají, na zahradě dělají binec. Buď nejsou dozrálá nebo jsou přezrálá. A všechny natlučená. Vždycky nevím, co s nimi. Byl pokus o slivovici, ale brrr, to teda nemusím. Tak jsem aspoň upekla štrůdl..teda už několikátý. Většinou z listového těsta. Tento je z domácího. Našla jsemho na netu a upravila (ne z vlastní fantazie, ale podle aktuální možnosti lednice). A je docela dobrý. Teda jedly ho děti i manžel, tak předpokládám, že jim chutnal. Tady je recept...

50 dkg hladké mouky
1 Hera
1/2 kelímku bílého jogurtu
1/2 kelímku zakysané smetany
... zpracovat v těsto, nechat odpočinout, pak jalíčka, skořice, ořechy atd, co kdo rád
Péct na 180 stupňů.



...zkusila jsem jablkovou nutelu

2 kg jablek
500 g krystalu
1 vanilkový cukr
100g kakaa
50 g čokolády na vaření
...jablka zbavíme jadřínců, rovaříme s 3 dc vody. Přidáme ostatní ingredience a vaříme 15 minut. Pak rozmixujeme, dáme do skleniček a sterilizujeme 15 minut.

Recept je opět z internetu. Dělala jsem z kila jablek a vyšlo 6 skleniček od přesnídávek. Víc vyrábět nebudu, protože to samozřejmě chutná jen mě. Ale naše děti jsou hrozní rypáci, nejí vůbec marmelády...


...přeji vám všem pohodový srpnový týden! Adriana


9 komentářů:

  1. Ahoj Adrianko, děkuju za recept na nutelu. Mám už roky vyzkoušenou švestkovou, ale jablečnou neznám. Určitě vyzkouším, švestkovou používám na vafle nebo koláče.
    Prostírání je moc hezké, mě se líbí na 120 procent. :)
    Prima den pod sluncem,
    J.=)

    OdpovědětVymazat
  2. Adrianko mě se náhodou prostírky moc líbí,myslím,že se ti povedly!Jak vidím štrúdlík úplně se mi sbíhají sliny:-)já dělala včera bábovku,tak tu chuť na sladké půjdu zaplácnout:-)U nás byla čina včera,ani usnou jsem nemohla,z bouřek mám strach,tak ať nás to dnes radši obejde!Užijte si koupáníčko!!

    OdpovědětVymazat
  3. Krásné dečky a mňmózní recepty!

    OdpovědětVymazat
  4. Adrianko, krásné fotečky, pěkná mňamka, dobrou chuť a pěkné dny marcela

    OdpovědětVymazat
  5. Děkuju za receptíky a ty dečky se ti opravdu moc povedly.Martina :o)

    OdpovědětVymazat
  6. Adrianko, nachystala jsi krásný dárek.
    Věra

    OdpovědětVymazat
  7. Adrianko, tak to je moc hezké jen tak... Háčkování se ti povedlo, nepodceňuj se, s nutelou bych u nás taky moc nepochodila, ale píšu si recept na to těsto, ten ještě neznám.
    Hezké dny, moc zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
  8. Adrianko,háčkování se mi líbí moc!Recept ukládám:-)
    Krásný pohodový den přeji:-)

    OdpovědětVymazat
  9. Adrianko, až teď se prokousávám tvým úžasným blogem a zrovna včera jsem našla u Mokopky podobnou nutelu ze švestek. U nás se může sladké v jakémkoliv množství a tak jí určitě vyzkouším.Recepty jsem si opsala. Děkuju.
    Jinak chválím i podhrnečky a domácí štrůdl.
    Hezký víkend i když u nás je už podzimní počasí.
    Ahoj. Lenka

    OdpovědětVymazat